منع استفاده از سیستم حضوروغیاب اثرانگشتی در هندوستان به دلیل شیوع کرونا

در این مقاله خواهید آموخت

شیوع ویروس کرونا در هندوستان استفاده از هرگونه سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی را ممنوع کرد!

 

fingerprint

شیوع ویروس کرونا در هندوستان استفاده از هرگونه سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی را ممنوع کرد

Mar 6, 2020 | Chris Burt

به نقل از Telangana Today ، به کلیه مشاغل موجود در هندوستان گفته شده است كه استفاده از سیستم های حضوروغیاب بیومتریک مبتنی بر تماس فیزیکی را متوقف كنند.

پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا بر روی یکی از گارگران فنی حیدرآباد، دولت هندوستان یک سری پروتکل مبنی بر ممنوعیت استفاده کلیه کارکنان به هر منظور از سیستم های اثرانگشتی و یا جایگزینی آن با راهکار های کارتی یا تشخیص چهره را صادر کرد.

در همین بین کمیسیون پلیس حیدرآباد، مدیران شبکه ی  200 شرکت را فراخوانی کرده تا راهنمایی های مربوط به روش عملکرد استاندارد را به آنها ارائه دهند. (این موارد حتی شامل دستورالعمل هایی است که نشان میدهد در صورت شناسایی یک فرد مبتلا در بین کارمندان، چه اقداماتی می بایست صورت پذیرد.) به گزارش Economic Times، به همین ترتیب ، شرکت های خصوصی دولت دهلی و همچنین شرکت های شهرداری این ایالت نیز مکلف به متوقف نمودن هر گونه استفاده از سیستم های حضور و غیاب بیومتریک شدند.

 

اما آیا در صورت داشتن ماسک می توان تشخیص چهره را جایگزین شناسایی اثر انگشت کرد؟

به گزارش China Daily ، کمپانی چینی Wisesoft مدعی شده با همکاری تیم تحقیقاتی از دانشگاه سیچوان، سیستم تشخیص چهره سه بعدی ایجاد کرده که می تواند افرادی را که ماسک به صورت دارند با دقت 98 درصد شناسایی کرده و همچنین دمای بدن ایشان را نشان دهد. به همین منظور بیمارستانی در شهر چنگدو تاکنون 140 واحد از این محصول را مستقر کرده و Wisesoft می گوید که قصد دارد تا دو ماه آینده 1000 واحد دیگر تولید نماید.

در همین راستا شرکت های دیگری از جمله SenseTime و Telpo نیز ادعا می کنند که فناوری شناسایی بیومتریک چهره را توسعه داده اند بطوریکه با وجود ماسک هایی که تا حدودی جلوی چهره افراد را گرفته است، کار می کند.

و این در حالی ست که متخصصان حوزه فناوری در سراسر دنیا که نسبت به عدم وجود مکانیسم های مناسب برای جلوگیری از شیوع این ویروس و انجام اقدامات اضطراری در برخی کشورها ابراز نگرانی می کنند.

 

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (1 رای)
به بالا بروید